Friday, February 20, 2009

SONA FC : SONA 2 - 1 CANTANA

Akhirnya, SONA FC telah berjaya mencipta kemenangan pertama mereka. Mereka telah berjaya menundukkan pasukan CANTANA dengan jaringan 2 gol berbalas 1 pada perlawanan UTP Soccer League mereka yang pertama pada petang tadi.

Pada separuh masa pertama, kedua-dua pasukan dilihat sama-sama ingin menunjukkan belang tarung masing-masing. Posesi bola kelihatan agak seimbang di awal minit perlawanan sehinggalah Khai, pemain yang baru diserap masuk daripada pasukan AURORA , berjaya menjaringkan gol dengan satu sepakan yang menarik daripada tengah padang. Gol tersebut mungkin bakal menduduki carta teratas "Gol Paling Hensem" abad ini. Keputusan unutuk separuh masa pertama berakhir dengan SONA mendahului CANTANA 1-0.

Setelah separuh masa kedua bermula, CANTANA mula menggandakan asakan untuk mendapatkan gol penyamaan. Namun, usaha tersebut dapat dipatahkan dengan baik oleh bahagian pertahanan SONA, bahkan SONA sekali lagi berjaya menambah gol hasil gerakan daripada pemain penyerang mereka yang macho, Pak Nol.

Walau bagaimana pun, CANTANA berjaya juga membolosi benteng kebal penjaga gol SONA, Pidos, yang gagal menangkap kemas bola hasil sepakan percuma daripada pemain CANTANA. Gol tersebut bagai meniup semangat baru bagi CANTANA dan mereka mula menggandakan asakan untuk mendapatkan gol pernyamaan. Namun, pertahanan SONA yang diketuai oleh ketua pasukan mereka yang gagah berani, Bun, berjaya mengekang asakan lawan yang bertubi-tubi itu dan mengekalkan jarak 2-1 hingga ke akhir permainan.


Berikut adalah serba sedikit gambar ketika perlawanan tersebut sedang berlangsung:























































































































P/S: Terima kasih kepada semua penyokong yang datang menyokong kami petang tadi. Tanpa kehadiran anda semua, mungkin kami tidak mampu untuk melakarkan kemenangan ini. Terima kasih sekali lagi penyokong SONA!!! We love you all!!!

No comments: